Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

dinsdag 30 maart 2010

Lunchrondje

Met behulp van Mijn kaarten van Google-Maps is het mogelijk om zelf wandel-, fiets- of autoroutes uit te zetten, waarbij je ook nog een aantal oriëntatiepunten op de kaart kunt aangeven door middel van verschillende icoontjes. Bij die punten kun je eventueel ook nog informatie, foto’s of filmpjes toevoegen.
Als bibliotheek kunnen we deze toepassing gebruiken door bijv. een aardige route uit te stippelen tussen de vijf vestigingen. Je kunt in Harderwijk bijv. ook de gedichtenroute zo op de kaart weergeven. Een cultureel rondje langs plaatselijke monumenten is wellicht ook aantrekkelijk om aan klanten uit te delen, een literaire speurtocht voor schoolklassen enz. enz.
Mijn dagelijkse lunchrondje heb ik als voorbeeld uitgezet en hieronder weergegeven.
Ik vind het zelf een heerlijk rondje o.a. langs het Veluwemeer. Een prima manier om halverwege de dag een frisse neus te halen. Probeer hem zelf eens uit of loop een keer samen met mij op.

Harderwijk's lunchrondje: start Cultuur.Uit


Lunchrondje weergeven op een grotere kaart

4 opmerkingen:

mari zei

Ik mag dan vroeg beginnen, maar jij was me voor.
De VVV Harderwijk in samenwerking met het Museum, heeft overigens al hele leuke stadswandeling

Wilma zei

Dat is een heerlijk rondje inderdaad.
De Poëzieroute op zo'n kaart op onze website is een leuk idee. Dan moeten we wel toestemming hebben van Apollo én het VVV.

wimmer mirjam zei

Ha die Bas!
Wat ziet je blog er weer geweldig uit! Dat lunchrondje lijkt mij een goed idee. Als jij voor mooi weer zorgt trek ik de wandelschoenen aan! Een fietstour langs al de vestigingen is een goed idee. Zo kunnen we klanten al de mooie plekjes laten zien, zullen we dan ook een gevulde fietsmand leveren met al onze streekproducten?
Ik hoop dat Jan je idee van het lunchrondje overneemt. Wij hebben nl 12-4 onze verjaardagslunch. En als het mooi weer is....
Groet,
Mirjam

Linda zei

Bedankt voor de uitnodiging. Graag ga ik er binnenkort weer op in. Al vaker lopen we dit rondje. Vooral fijn als het lekker weer is, maar ook als de wind waait aan het water een uitstekende manier om weer fris aan de slag te gaan.
Misschien donderdag?