Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

zondag 28 maart 2010

Kleurboeken

Met een andere blik kijken naar je collectie biedt vele mogelijkheden (zie ook mijn blog van 6 maart).We kunnen boeken keurig op alfabet in de kast plaatsen en het daarbij laten. Aantrekkelijker voor de klant én voor ons is, om wat met de collecties te spelen. Bedenk wat geks en maar er digitaal en/of fysiek een leuke themacollectie van. De klant zou bij ieder bezoek aan de bibliotheek of website verrast moeten worden door een aantrekkelijke presentatie van een onderdeel uit de collectie. Het hoeft niet altijd groots en overweldigend te zijn, als het maar de aandacht trekt en bij de klant het gevoel ontstaat dat er altijd wat te zien en te beleven is in de bibliotheek.
Zo kwam ik een afbeelding tegen van het rode boekje van Mao en vroeg mij af of er ook andere 'kleur'boeken zouden zijn. In een mum van tijd kwam ik diverse boektitels tegen die alleen bestaan uit een kleur en het woord boek of boekje.
Wel grappig om dan zo’n serie boeken die inhoudelijk niets met elkaar te maken hebben bij elkaar te zien.



3 opmerkingen:

Wilma zei

"De bibliotheek brengt kleur in je leven" als slogan?
Leuk om nieuwe en originele thema's te bedenken. Out of the box denken.

Kaatje zei

Ik vind de nieuwe achtergrond van jouw blog geweldig goed passen bij je "lezende" kunstwerken die je steeds weer ergens opduikelt en zo toepasselijk voor ons als biebmedewerkers. Maar ja, ik had van jou ook eigenlijk niets anders verwacht...

janneke zei

Iedere keer weer zie ik je creativiteit te voorschijn komen!
Leuk bedacht Bas!