Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

woensdag 24 maart 2010

Bibliotheken zijn goed voor het milieu


Bibliotheken zijn instellingen die uitblinken in duurzaamheid. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Waarom? Hoe vaak zullen de boeken die in de boekhandel verkocht worden herlezen worden? Ik denk dat het percentage op één hand te tellen is.
Boeken in de bibliotheek daarentegen worden meestal tientallen malen gelezen. Ik heb wel stripboeken in mijn handen gehad die meer dan 250 keer uitgeleend waren.
Omdat we boeken uitlenen en niet verkopen worden complete bossen uitgespaard, een ruggesteuntje voor het klimaat.
En als boeken uiteindelijk moeten worden afgeschreven kunnen er nog de prachtigste kunstwerken van gemaakt worden.








Overigens was dit mijn 100ste blog, met veel plezier gemaakt zoals ook de overige 99.

5 opmerkingen:

Wilma zei

Bas, gefeliciteerd met je 100e blog. Met veel plezier gemaakt, met veel plezier gelezen. Alle 100.

Josien zei

Inderdaad gefeliciteerd met je 100e blog. Ook ik heb ze alle 100 met plezier gelezen.

Unknown zei

We zullen het lezen van je blog nog gaan missen na 23dingen ! Of ga je er mee door ?

Bas van Houwelingen zei

@Wilma&Josien, dank jullie wel voor de aardige reactie.
@Henny, nog geen idee of ik het blog voortzet na de cursus. Het lijkt me op zich wel leuk, maar ik wil eerst voor mezelf helder hebben over welke onderwerpen (bibliotheeknieuws, digitale ontwikkelingen, een fotoblog of bijv. meer persoonlijke ervaringen. Als ik doorga wil ik het wel een tijdje volhouden en regelmatig wat schrijven, dus moet ik er nog eens goed over nadenken want het kost natuurlijk wel tijd.

Unknown zei

Mooie mijlpaal, van harte! Zo had ik nog nooit over bibliotheekboeken nagedacht. Dacht altijd meer aan de hoge stookkosten van het gebouw etc, maar dit is een mooi tegenargument.