Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

woensdag 14 april 2010

Voorbij

De tuin komt tot leven. Voorzichtige voorjaarskleuren verdrijven de donkere kale takken.
De winter is nu echt voorbij, zoals ook de cursus 23 dingen voor mij nu echt achter de rug is.
Het is mooi geweest, maar het blijft ook doorgaan. Aan leren, ontwikkelen en vernieuwen komt geen eind.
Een passend citaat vond ik bij Jules Deelder:
"Alles blijft, alles gaat voorbij; alles blijft voorbijgaan."
Inderdaad zo is het leven en zo is de natuur.
In de tuin vond ik nog een blad van vorig jaar. Bijna vergaan liet het een schitterend netwerk zien van ragfijne draden en nerven. Zo mooi kan voorbijgaan zijn.



Het tere blad lag naast de robuuste struik van de Magnolia Stellata. Voordat er nog maar één blad te zien is bloeit deze plant uitbundig met grote witte bloemen. Wat een contrast; schoonheid heeft vele verschijningsvormen.

4 opmerkingen:

Diana zei

prachtige foto's Bas. Inderdaad schitterend die overal bloeiende Magnolia's.

GreetMons zei

Mooie foto's Bas. Dat je liever vrouwen op je blog ziet begrijp ik maar had er voor ons nou één mooie man bij op gezet!!

Bas van Houwelingen zei

@Diana, bedankt Diana
@Greetje, tja er hebben echt wel een paar mannen op gestaan, maar die heb je dan gemist. Zoals er in de bibliotheek vooral vrouwelijke lezers zijn zo vind je op in de kunst vooral schilderijen met lezende vrouwen en vrijwel geen lezende man. Die zitten natuurlijk te bloggen :-)

Martijn zei

Hoi Bas,

Ik wil jou nog even extra bedanken voor alle reacties die je hebt achtergelaten. Het heeft mij echt gestimuleerd en ik ging altijd even kijken of er weer een berichtje van jou bij stond. En proficiat: jij hebt de finish dubbel en dwars gehaald met je blog waar het enthousiasme de hele cursus door vanaf heeft gespetterd! :-)