Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

zondag 18 april 2010

Veranderen

Niets leuker dan oude foto’s bekijken van mensen die je kent en daarbij constateren hoezeer zij en de mode veranderd zijn, maar ook dat bepaalde gelaatstrekken nog steeds herkenbaar zijn.
Op YouTube vind je verschillende filmpjes waarbij mensen iedere dag een foto van zichzelf nemen en deze vervolgens aan elkaar plakken. Je ziet dan vooral hun haar heel vaak veranderen. Het verouderingsproces verloopt veel langzamer. Klik hier voor een voorbeeld.
Hieronder een filmpje van Hillary Clinton waarbij de veranderingen zijn vastgelegd aan de hand van honderden foto’s die in de loop der tijd van haar zijn genomen.


Twee weken geleden hebben wij een familiefeest gegeven omdat Dorine 60 jaar was geworden. Omdat we allebei al een behoorlijk stuk leven achter de rug hadden voordat wij elkaar ontmoetten, vonden we het wel leuk om wat oude foto’s van vroeger aan beide families te laten zien zodat zij ook een indruk kregen van wie wij waren voordat wij elkaar tegenkwamen.
Vele dozen met foto’s later (we zijn allebei niet erg inplakkerig van aard) hadden we toch een leuke verzameling beelden van ons leven van baby tot nu.
Omdat ik het meestal zeer waardeer als mensen wat van zichzelf laten zien, ga ik er maar even vanuit dat het ook andersom geldt. In ieder geval zijn we door Rob regelmatig opgeroepen om vooral te delen met elkaar.
Ben benieuwd vanaf welke van de onderstaande foto’s jullie je collega Bas herkennen.


Soms hoef je niets te doen om te veranderen, ouder worden gaat namelijk vanzelf.

9 opmerkingen:

Josien zei

Jeee... leuk die foto's. Tjonge Bas ik herken je zowat niet. Jij was vroeger vast een fan van de Beatles :-P

mari zei

OK Bas, de eerste drie niet en de foto met pijp en die erboven, bij die twee had ik je absoluut niet uitgehaald. De rest zijn herkenbaar, maar leuke foto's.
En ik herken de dozen, want ik heb ze 6 weken terug moeten doorzoeken ter ere van de bruiloft van onze jongste

Unknown zei

Wat een geweldige reeks zeg. Bij sommige foto's heb ik echt moeite je erin te herkennen. Erg leuk, die transformatie door de jaren heen!

janneke zei

Leuk Bas, de foto's. Heb moeite om te bepalen welke je niet zou zijn. Misschien die met de pijp en de foto erboven. Geweldig, die krullen!

Wilma zei

Nou, vanaf foto 4 heb ik je duidelijk in het viezier hoor. Ooit had ik al eens een foto van je gezien met lang haar, dus voor mij is dat waarschijnlijk iets minder 'schokkend' dan voor andere collega's. Love and Peace Man! De Woodstock-generatie. Martijn had wel gelijk toen 'ie ons voor ouwe hippies uitmaakte. Die tijd hebben wij lekker wel meegemaakt.

schrijverdezes zei

Prachtig! En het gekke is dat ik er allerlei mensen in herken: zelfs mijn eigen man zit erbij (foto 5). Mooi haar had je vroeger!

Linda zei

Dat je lang haar hebt gehad wist ik al. Maar leuk om dat ook eens op een foto te zien.
Je ogen zijn op alle foto's duidelijk herkenbaar als de jouwe. Daar heb ik de verdere "omlijsting" niet bij nodig.
Ogen zijn voor mij datgene waar ik altijd op let, en die veranderen in de loop van het leven niet zo snel.
Bedankt voor het delen!

Diana zei

Vanaf foto 6 begon ik je te herkennen. Leuk gedaan Bas.

Martijn zei

The Beatles? Charles Manson zul je bedoelen! ;-P
Nee, hoor Bas, hartstikke leuk die foto's!