Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

vrijdag 15 oktober 2010

Licht, schaduw en structuur


De zon scheen door de ramen en maakte dit mooie beeld van licht, schaduw en structuur van het blad van onze grote kamerplant. Ik wist niet hoe de plant heette, maar met een beetje digitaal zoeken is dat snel opgelost. Het blijkt de watercacao (Pachira aquatica) te zijn.
Hij komt in de vrije natuur voor in Brazilië, Peru en Mexico en wordt dan soms 20 meter hoog. Zo hoog is onze huiskamer niet dus snoeien we af en toe als dat nodig is. Kan ie best tegen.

4 opmerkingen:

Festina Lente zei

Weer een erg mooie foto! Het lijkt wel of je meer dan een amateurfotograaf bent?

Bas van Houwelingen zei

@Festina Lente, dank je wel voor het compliment. Ik ben er zelf ook wel tevreden over.
Ben wel al vaker van beroep gewisseld (groepsleider in de kinderbescherming,wetenschappelijk medewerker, huisman, vrijwilliger in de bibliotheek), daarna diverse functies in de bibliotheek en nu dus beleidsmedewerker, maar fotograaf ben ik nog niet geweest. Had ook aardig geweest, denk ik. Eigenlijk nooit een carrière gepland maar meestal ergens in gerold en bijna altijd prima naar mijn zin gehad.

Festina Lente zei

Dat klinkt als een positieve levenshouding en interessante carrière. Ergens inrollen rules!

Bas van Houwelingen zei

@Fesina Lente, klopt, ik houd wel van een wat ontspannen levenshouding.