Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

dinsdag 11 mei 2010

Na 23 dingen


Nu de cursus 23 dingen is afgelopen, vraag ik me af, hoe het verder zal gaan. Dat we als bibliotheek de digitale draad moeten oppakken en verder ontwikkelen lijkt me duidelijk, al is het nog wel even de vraag wie die uitdaging allemaal gaan oppakken en uitwerken.
Daarnaast komt direct de vraag naar boven: Wat doe ik er zelf nog mee? Houd ik het blog overeind en wat doe ik met twitter en chatten en hyves en rss-feeds en delicious en wiki en blip en…?
Een besluit genomen om voorlopig eerst maar eens wat te schrappen. De accounts voor chatten en hyves zal ik stoppen en blip-fm komt op een laag pitje.Bloggen en in mindere mate twitteren zal ik voortzetten, want deze dingen zijn direct goed bevallen en bevallen nog steeds.
Het twitteren zal ik voornamelijk gebruiken in relatie tot het werk.
Het blog staat nu los van mijn werk en wil ik meer persoonlijk invullen met gedachten, ideeën die naar boven komen, of met verwijzingen naar verhalen en nieuwsberichten die mij opvallen en aanspreken.
In mijn blog zullen waarschijnlijk veel foto’s te zien zijn omdat een enkel beeld vaak meer zeggingskracht heeft dan talloze woorden, maar vooral ook omdat ik natuurlijk gewoon zelf een beeldmens ben.
Waarom ik een blog blijf bijhouden? Omdat ik het een plezierige vrijetijdsbesteding vind.
En plezier, genieten van het leven, van je werk en van de mensen om je heen, dat is gelukkig zijn.

5 opmerkingen:

Els zei

En wij zijn ook gelukkig als wij je blog lezen. Dus blijf bloggen doe ik ook.

mari zei

Dat je blijft bloggen vind ik leuk, ik kijk meestal elke dag of er een nieuw bericht van je is.
Zoals je weet ben ik ook bezig gebleven. Alleen zal het een lagere frequentie hebben.
En dat je een "beelden man" bent was me opgevallen

Linda zei

Je stukjes inspireren, dus vind ik het fijn als je blijft bloggen. Dan blijf ik je volgen.
Ik vrees dat mijn blog een stille dood zal sterven, maar wie weet..

Unknown zei

Goede beslissingen worden hier genomen. Keep on going Bas!

Bas van Houwelingen zei

@Allen, bedankt voor de stimulerende reacties. De digitale tocht gaat door.