Evian is een Frans mineraalwater merk, afkomstig uit een bron in Évian-les-Bains in de Franse Alpen.
Dagelijks bottelt Evian vijf tot zes miljoen liter natuurlijk miniraalwater en is daarmee ’s werelds meest gedronken mineraalwater.
Vorige zomer voerde Evian een geslaagde reclamecampagne waarin baby’s op rolschaatsen de hoofdrol voor zich opeisten. De techniek staat tegenwoordig voor niets. Baby’s die in de werkelijkheid nauwelijks kunnen lopen swingen in het filmpje dat het een lieve lust is.
Wel heel leuk om te bekijken.
Ook met andere campagnes timmert Evian behoorlijk aan de weg om maar zoveel mogelijk in de publiciteit te blijven. Zo komt de fabrikant elk jaar met een spectaculaire eindejaarsfles van een bekende modeontwerper. Deze speciale editie komt in zeer gelimiteerde oplage uit en wordt niet verkocht maar op een aantal plaatsen ter wereld tentoongesteld en daarna geveild voor Stichting Pink Ribbon.
Hoe een flesje bronwater bijzonder kan worden.
Ben onder de indruk van de reclame's van dit product.
BeantwoordenVerwijderenEn mijn bewondering voor je vondst.
maar.........
We drinken het steeds meer en lopen er overal mee te sjouwen: bronwater. Goed voor de dorst en beter dan welke frisdrank ook, maar wel zeer belastend voor het milieu. Niet het water zelf natuurlijk. Wel de inspanningen die moeten worden gedaan om het water uit de bron in de fles te krijgen en naar de winkels te brengen. Bronwater uit een fles is 20 tot 50 maal zo belastend voor het milieu als water uit de kraan, zo berekende ir. Alex van der Helm, die in december 2007 op dit onderwerp aan de TU Delft promoveerde.
Bron: Trouw 2008